De RoboTobor LMTRF-methode
Samen inventariseren we het geheel van gebouwen, infrastructuur, machines, processen en software systemen. De lay-outinformatie wordt vastgelegd in een digitale tekening of middels 2D-mapping met een voertuig. Met 3D-scanning kan de eerste stap worden gezet naar een Digital Twin. Hoe goed is jouw oplossing aangesloten om het volledige potentieel uit een toekomstige Digital Twin te halen?
Fysieke materiaalstroom & digitale informatiestroom. Inbound tot outbound & grondstof tot eindproduct.
Verplaatst de materiaalstroom zich op een pallet (batch), in een kunststof bak (unit load) of toch als enkel product (machineonderdeel)? Welke Lean Manufacturing principes maken deel uit van het operationele proces? Just-In-Time (JIT), Kanban, Milk-runs of Pull-planning? Zijn de posities van oppak- en afzetlocaties bekend? Zijn alle digitale, fysieke, mechanische en elektrische interfaces bekend?
De kunst in het verbinden van de juiste technologieën.
Welke techniek hebben we nodig om de AGV- of AMR-applicatie ‘foutloos’ te integreren in het operationele systeem? Gebruik je slimme ordergeneratie, zoals real-time location (RTLS) of vision technologie? Of verloopt de ordergeneratie via een MES- of ERP-systeem? Is er Material Handling equipment nodig, zoals palletdispensers, of maken actieve laad- en losstations deel uit van het concept? Hoe verloopt de communicatie met machines, werkstations, robotcellen en/of de overheaddeuren?
Meest effectief afgelegde weg tussen oppakpunt en afzetpunt. Startpunt en Eindpunt.
De huidige lay-out is gedocumenteerd. Het samenspel tussen ladingdragers, gangbreedtes en veiligheidszones van de laserscanner bepaalt in grote mate welke types voertuigen in de lay-out passen. Is een AMR-vorkheftruck geschikt, een AGV ‘platform’ voertuig, of misschien beide? Wat biedt de concurrentie aan en wat zijn de implicaties hiervan? Welke routes zijn beschikbaar? Hoe ziet een winnend intralogistiek concept eruit en is dit haalbaar (betaalbaar) voor de eindklant?
Vernuftige intralogistieke aanpak met autonoom (AMR) of geleid (AGV) transport
Het ontwerpproces van een AGV- of AMR-concept lay-out omvat drie niveaus: strategisch, tactisch en operationeel. Begrijpen we de fysieke omgeving volledig? Is het aantal voertuigen statisch of dynamisch bepaald? Wat is de logica achter de materiaalplanning? Met slimme dispatching en routing maken wij een krachtig onderscheid dankzij onze vakkennis en 360 graden zicht.
Wat levert de LMTRF® methode op?
- Verhoging van de omzet
Uitbreiding van je productportfolio met mobiele robots, zowel AGV als AMR.
- Verlaging van de kosten
Dankzij de vakkennis en marktexpertise van RoboTobor, ik weet precies hoe het werkt.
- Investering in een veilige duurzame robot applicatie
Robot technologie en een technologieleverancier die passen bij jouw onderneming.
- Vermindering van het project- en ondernemingsrisico
RoboTobor laat je zien en voelen hoe de aanpak van een mobiel robot project werkt.
- Een betrouwbare partner
Meer dan 12 jaar robot ervaring en uitgebreide marktkennis van diverse industrieën.
- Winnende AGV / AMR concepten en oplossingen,
Ondersteund met Material Handling en Intralogistieke expertise.
Vul je gegevens in en plan een online demogesprek over de LMTRF® methode.